ixor.gr
Close 

Το Ιράν, είναι μια εντονότατα Εθνοκεντρική/Εθνικιστική χώρα

Επειδή έζησα ένα εύλογο χρονικό διάστημα στο Ιράν λόγω επαγγέλματος, για περίπου 4 μήνες το 2019, αυτά που έχω να καταθέσω ως γνωσιακή και βιωματική εμπειρία, είναι τα εξής :

Κατ'αρχάς, οφείλω να αναφέρω, ότι η επίσκεψή μου στο Ιράν, έγινε υπό τα πλαίσια επίσημης πρόσκλησης από Ιρανικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά ιδρύματα, για την συμμετοχή μου σε Συνέδριο και εκδηλώσεις που σχετίζονται με το επάγγελμά μου: Δρ.Ιστορικός-Αρχαιολόγος του Ελληνικού και Διεθνούς Ανοιχτού Παν/μίου, και με την Ελληνική Πολιτισμική μου αντιπροσώπευση στην Διακήρυξη του Ο.Η.Ε. για τα «Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Λαών/Εθνών».
.
Επίσης, ακριβώς επειδή είμαι Ελληνίδα, κάτι το οποίο μου το τόνιζαν διαρκώς!, είχα πλήρη ασυλία από τις νομικές απαιτήσεις του καθεστώτος και επομένως, ήταν στην δική μου ελεύθερη βούληση, τόσο η χρήση ή όχι της "μαντίλας", όσο και η ένδυση γενικότερα.

Έτσι, σε περιπτώσεις που το έκρινα αρμόζον, φορούσα την μαντίλα γύρω απ'τα μαλλιά και το λαιμό μου και σε περιπτώσεις που έκρινα καταλληλότερη την αρχαιοΕλληνική ή προσωπική μου σύγχρονη ενδυμασία, απολύτως κανένας δεν άλλαζε την συμπεριφορά του απέναντί μου, ούτε καν μου εκφράστηκε ποτέ κάποιο παράπονο!.

Όταν κυκλοφορούσα δε στην Τεχεράνη παρέα με τους φοιτητές ή με κάποιους συναδέλφους, όπου άλλες γυναίκες φορούσαν και άλλες δεν φορούσαν την "μαντίλα", ενώ η ενδυμασία τους ήταν καθαρά ευρωπαϊκού στυλ, το κράτος με είχε προμηθεύσει με μια ειδική επίσημη μικρή "ταυτότητα" (nâm-nevis) με κλιπ πάνω στο ρούχο μου, που έφερε την Ελληνική σημαία και το πολιτισμικό σύμβολο του Κίονα, και το οποίο "badge" όπως θα το λέγαμε στ'αγγλικά, πέρα απ'τους φοιτητές και τους συναδέλφους, ΟΛΟΙ το γνώριζαν και το τι αντιπροσωπεύει, καθώς και ποιοι το φορούν, και ειδικά επειδή έφερα πάνω μου την Ελληνική σημαία, πολλοί με σταματούσαν στον δρόμο να με χαιρετήσουν εγκάρδια εκφράζοντας τον θαυμασμό και την αγάπη τους για την Ελλάδα, δίχως ποτέ να μου κάνει κάποιος παρατήρηση για την έλλειψη "μαντίλας" ή την ένδυση γενικότερα.
.
.
Τώρα, το Ιράν, είναι μια εντονότατα Εθνοκεντρική/Εθνικιστική χώρα, με μεγάλες αντιθέσεις εξαιτίας του "ξένου" μουσουλμανισμού που κάποτε εισέβαλε στον ΠΕΡΣΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΥΡΗΝΑ (≈632 μ.Χ., μετά τον θάνατο του προφήτη Μωάμεθ), με δικά της τραύματα και δική της δυναμική, ενώ ο Ιθαγενής/Αυτόχθων λαός της, κινείται από την δική του ιστορική Περσική μνήμη, υπερηφάνεια και αντίληψη περί δικαιοσύνης, δηλώνοντας πως είναι ένας «Άρειος» λαός(!) που έχει εθνοφυλετική συγγένεια με τους Ευρωπαίους(!), ενώ δεν έχει και δεν θέλει να έχει, καμία σχέση με τους γείτονές του, ανεξαρτήτως θρησκείας!.

ΔΕΝ είναι η ακραία και ριζοσπαστικοποιημένη χώρα όπως την έχουν παρουσιάσει τα 'ΜΜΕ'=μέσα μαζικής εξαπάτησης, απεναντίας, o Περσικός της εθνοφυλετικός πυρήνας, που αποτελεί και το περίπου 70-75% του πληθυσμού, είναι ελάχιστα φανατισμένος έως καθόλου σε θέματα θρησκείας, ενώ οι οικογενειακές σχέσεις και δομές, όπως και η σχέση των ζευγαριών, η νοοτροπία και οι αντιλήψεις κ.λπ., είναι καθαρά Ευρωπαϊκού τύπου!.
.
Η δε θέση της γυναίκας, δεν έχει καμία σχέση με αυτήν στην Σαουδική Αραβία, ούτε με αυτήν στην Τουρκία, ούτε καν με αυτήν σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες(!), όπου το 60% στα Παν/μια του Ιράν, είναι γυναίκες, ενώ σε πάρα πολλά πόστα υψηλού κύρους: Ιατρική, Νομική, κ.λπ., καθώς και σε Κυβερνητικές θέσεις, οι γυναίκες παίζουν πάρα πολύ μεγάλο ρόλο στο Ιρανικό σύστημα.
Η δε "μαντίλα" καθώς και η "ευπρεπής ενδυμασία" γενικότερα, ΔΕΝ είναι παντού και σε όλες τις περιστάσεις υποχρεωτικά, γι'αυτό και εν μέρει, υπάρχει μια σχετική ελευθερία επιλογής!.
.
Φυσικά και υπάρχει εκείνο το γενετικά και πολιτισμικά Περσικό/Ιρανικό πληθυσμιακό ποσοστό, που δεν θέλει το καθεστώς υπό το οποίο ζει, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε κάθε άλλη χώρα του πλανήτη!, όμως αποτελεί την συντριπτικότατη μειοψηφία, έως τον χαρακτηρισμό "ελάχιστες εξαιρέσεις", ενώ οι υπόλοιποι ΠΕΡΣΕΣ/Ιρανοί, που τυπικά είναι μουσουλμάνοι "Σιίτες" στο θρήσκευμα, ακόμα κι αν δεν συμφωνούν με κάποιες καθεστωτικές βάσεις και δράσεις, δεν φτάνουν σε ακραίες αντιδράσεις, διότι γνωρίζουν ότι:

α) Από την μια βρίσκονται σε τεράστια οικονομική κρίση εξαιτίας των Δυτικών, με εμπάργκο και τρομερές οικονομικές κυρώσεις, εδώ και πολλά χρόνια.

β) Από την άλλη, είναι ένας λαός 'Σιιτών' που ζει μέσα σε έναν γεωγραφικό κόσμο 'Σουνιτών', κάτι που, παρά το γεγονός ότι οι 2 αυτοί θρησκευτικοί κλάδοι ανήκουν στην ίδια θρησκεία, αποτελεί μια διαρκή μεγάλη πολεμική σύγκρουση μεταξύ τους, γεμάτη από πλήρη απέχθεια έως απόλυτο μίσος!, και έτσι οι Πέρσες/Ιρανοί, ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΥΠΟ ΤΟ ΑΥΣΤΗΡΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ και γι'αυτό και είναι ενωμένοι σε μια γροθιά στην συντριπτική τους πλειοψηφία.

Και αυτά είναι στοιχεία, που μαζί με την μερική απομάκρυνση από την παραδοσιακή ενδυμασία και την "μαντίλα", καθώς και με την συμπόρευση με το Ευρωπαϊκό πρότυπο, δείχνουν ολοφάνερα, ότι το ”υπόδειγμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας σταδιακά και διακριτικά μεταρρυθμίζεται”.
Κι έτσι πρέπει να γίνεται και ΟΧΙ ΑΠΟΤΟΜΑ, όπως απότομα έχει γίνει με άλλους λαούς, π.χ. τον δικό μας, τους Ιθαγενείς (ινδιάνους), τους Λατινοαμερικανούς, τους Κινέζους, κ.α., τόσο εξαιτίας της Χριστιανικής θρησκείας, όσο και εξαιτίας των εβραίων/καπιταλιστών/σοσιαλιστών/κομμουνιστών/νεο-φιλελεύθερων διεθνιστών, "δυτικών"!.
.
.
Επίσης, το Ιράν έχει και μια εθνοτική ποικιλία από ΜΗ-Περσικές μειονότητες, που διατηρούν τα δικά τους πολιτιστικά χαρακτηριστικά: «Γλώσσα-Ταυτότητα-Έθιμα-Παραδόσεις» και που αποτελούν περίπου το 25-30% του πληθυσμού:
α) «Άραβες, Αζέροι, Λούροι, Βαχτιάρια, Γεωργιανοί», που είναι μουσουλμάνοι ΣΙΊΤΕΣ.
β) «Κούρδοι, Μπαλούχοι, Τουρκμένοι», που είναι μουσουλμάνοι ΣΟΥΝΊΤΕΣ.
γ) «Αρμένιοι, που είναι Χριστιανοί».

δ) «Πολλές μικρότερες ομάδες, που αποτελούν την μειοψηφία μέσα στην πλειοψηφία της κάθε μειονότητας».
ε) «Ζωροάστρες». Ο "ζωροαστρισμός", εκφράζει την αρχαία και αρχέγονη θρησκεία των Ιθαγενών/Αυτοχθόνων Περσών.
.
*ΣΗΜΕΙΩΣΗ για τον «Ζωροαστρισμό»* :
-------------------------------------------------------------------
Κι εδώ, αξίζει να αναφέρουμε και να επισημάνουμε, ότι ο «Ζωροαστρισμός», αφορά την επικράτηση της ΜΟΝΟΘΕΪΣΤΙΚΗΣ ηθικής θρησκείας του Πέρση προφήτη "Ζωροάστρη" —γνωστός και ως 'Ζαρατούστρα'—, κάπου στον 7ο-6ο αι. π.Κ.Ε. (π.Χ.), ο οποίος "πήρε εντολή" από τον θεό «Μάζντα» της μακραίωνης αρχαίας Περσικής θρησκείας ‒θεός κατά πολύ αρχαιότερος από αυτόν του δήθεν Νώε(!)‒, να ανανεώσει το περιεχόμενό της, κάτι που έπειτα συνέβη επίσης και σε... έναν 'Χριστό' και έναν 'Μωάμεθ'!!!..., αποτελώντας την επανάληψη της Ιστορίας!.

Ο Περσικός αυτός θεός, με την πλήρη ονομασία «Αχούρα Μάζντα» =σοφός κύριος, ήταν καθολικός και υπερβατικός θεός, μόνος αδημιούργητος Δημιουργός, οικουμενικής υπόστασης, ο Ανώτατος Θεός του φωτός & της αλήθειας (Τάξη) και με αντίπαλό του, τον «Άριμαν»=το στοιχείο της λήθης και του σκότους (Χάος), ως η αντίθετη πλευρά, για την αναγκαία διαμάχη/σύγκρουση των δυνάμεων της φύσης/δημιουργίας.

Ο «Ζωροαστρισμός» άσκησε επιρροή σε άλλες θρησκείες και φιλοσοφικά συστήματα, όπως για παράδειγμα προσφέροντας το βασικό δόγμα της θρησκείας, δηλ. τον κατ’ουσίαν "μονοθεϊσμό" και την παραδοχή της ύπαρξης δύο αντιμαχόμενων αρχών, αλλά και τις έννοιες του παραδείσου, των αγγέλων και των δαιμόνων, της τελικής κρίσης και της προαναγγελίας της από έναν Μεσσία, με τις ιδέες αυτές, να παίζουν σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση του -κατά πολύ μετέπειτα- ιουδαϊσμού/εβραϊσμού και, μέσω αυτού, του χριστιανισμού και του μουσουλμανισμού!.
.
.
Λοιπόν, αυτή η πληθυσμιακή ποικιλομορφία του Ιράν και σε συνδυασμό με την συνεργασία κάποιων μειονοτήτων με ξένες δυνάμεις που είναι και εχθρικές προς το Ιράν, εξηγεί το γιατί η κεντρική του εξουσία υπήρξε Ιστορικά ισχυρή και συχνά καταπιεστική: Ο ΦΟΒΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΧΙΣΗΣ ή της ΞΕΝΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ, ήταν πάντα παρών!!!....
....Κάτι σαν τις εν Ελλάδι θρησκευτικές ή πολιτιστικές κοινοτικές μειονότητες: Μουσουλμάνοι Θράκης, εβραίοι, Αλβανοί, Πακιστανοί, Τσιγγάνοι, γύφτοι-Ρομά, Αφρικανοί, κάποιοι ΑνατολικοΕυρωπαίοι και πλέον ΚΑΙ Κινέζοι, αλλά και σαν τις πολιτικές ομάδες: Κομμουνιστές ‒που έκαναν "συμμοριτοπόλεμο" και ΟΧΙ εμφύλιο‒, Αναρχοάπλυτοι μπαχαλάκηδες, το τουρκικό πολιτικό κόμμα "ΚΙΕΦ" ("DEB" στα τουρκικά).... και όποιους/όσους άλλους μου διαφεύγουν καθώς γράφω.

Αυτή λοιπόν η Πολιτισμικο-Θρησκευτική σύγκρουση: ΠΕΡΣΙΑ ⬌ μουσουλμανισμός, —σαν την δική μας: ΕΛΛΑΣ ⬌ χριστιανισμός—, και σε συνδυασμό με την ποικιλία μειονοτήτων, είναι και μια από τις μεγάλες αντιφάσεις/αντιθέσεις που διακρίνουν το Ιράν.
.
Όσο για τους "Σιίτες" και τους "Σουνίτες", ενώ η προπαγάνδα θέλει τους 'Σιίτες' ως τα αιμοσταγή θεοκρατικά απάνθρωπα κτήνη, να πούμε ότι οι ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ που έχουν μείνει στην Ιστορία, όπως: «Αλ-Κάϊντα, ISIS, Τζιχάντ, Ταλιμπάν», αλλά και κάποιες λιγότερο γνωστές οργανώσεις όπως: "Ansar al-Sharia, Μπόκο Χαράμ, Αλ-Σαμπάμπ, Abu Sayyaf, Khorasan Group, Boko Haram", είναι οι λεγόμενοι "ΣΟΥΝΊΤΕΣ", οι οποίοι επιδιώκουν και προωθούν την παγκόσμια εφαρμογή του Ισλάμ μέσω της ΒΊΑΣ!, έχοντας εμπλακεί σε σοβαρότατες τρομοκρατικές επιθέσεις, τόσο τοπικά όσο και διεθνώς, και προκαλώντας μείζονες ανθρωπιστικές κρίσεις στην Μέση Ανατολή και πέρα από αυτήν.

Οι δε "ΣΙΊΤΕΣ", διαθέτουν μόνο τους γνωστούς "Χούθι" και "Χεζμπολάχ", και άλλες 2 λιγότερο γνωστές και μικρότερες οργανώσεις: "Μπασίτζ" και "Sepāh Pāsdārān-e Enqelāb-e Islāmī" <η οποία σημαίνει κατά λέξη και με την σειρά =«Στρατός Φρουρών/Φυλάκων της Επανάστασης της Ισλαμικής», ή αλλιώς "Φρουροί της Ισλαμικής Επανάστασης" και αγγλιστί: "IRGC".
.
.
Σχετικά με τις Ισραηλινές γυναίκες "Μάχσα, Αρμιτά, Νίκα και Ρουμπίνα", που πέθαναν/δολοφονήθηκαν και έχουν γίνει αντιπροσωπευτικά σύμβολα του αγώνα κατά της καταπίεσης των γυναικών στις μειονότητες του Ιράν και σε άλλες χώρες, να πούμε ότι ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στον Περσικό/Ιρανικό εθνικό πυρήνα και είναι ΟΛΕΣ Κουρδικής καταγωγής!, όπως και πάρα πολλοί διαδηλωτές σε ΚΑΘΕ συγκρουσιακή διαδήλωση που συμβαίνει στο Ιράν, είτε προκαλώντας τες, είτε εκμεταλλεύοντάς τες.

Οι Κούρδοι, αποτελούν μειονότητα —είτε εθνοτική, είτε πολιτισμική, είτε θρησκευτική, είτε όλα μαζί— στις χώρες που διαμένουν, όπως: Τουρκία‒Τουρκμενιστάν‒Ιράκ‒Ιράν‒Συρία, προκαλώντας σε όλες τις κεντρικές κυβερνήσεις, ακόμα και σε πολιτικό επίπεδο, διαρκώς προβλήματα, που σχετίζονται με διεκδικήσεις αυτονομίας και την ίδρυση ενός ανεξάρτητου κράτους απαιτώντας παράλληλα με την προσπάθεια διάλυσης των κρατών που διαμένουν, την μείωση της καταπίεσής τους που ουσιαστικά ΟΙ ΙΔΙΟΙ την προκαλούν!, ενώ δημιουργούν πρόσθετους τριγμούς, καθώς σχηματίζουν ομάδες που συμμαχούν ή αντιπαρατίθενται με διάφορες χώρες, για στρατηγικούς λόγους.
.
Δεν μας ενδιαφέρει το εάν έχουν δίκιο ή όχι στις διεκδικήσεις τους, αλλά το ότι οι ίδιοι επιτρέπουν στον εαυτό τους να χρησιμοποιούνται ως πιόνια/Δούρειοι Ίπποι και το ότι εκμεταλλεύονται στυγνά την κάθε χώρα που διαμένουν, προκαλώντας αιματοχυσίες και δίχως να κερδίζουν κάτι στο τέλος, παρά μόνο αντιπάθεια, απέχθεια και ξανά καταπίεση, εξαιτίας των δικών τους επιλογών και πράξεων.
Και σίγουρα, ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΥΝ ΑΥΤΟΙ στο Ιράν και σε κάθε Ιράν, διότι δεν τους πέφτει λόγος, το πως να πιστεύει στην θρησκεία του και το πως να συμπεριφέρεται μέσα στον ΔΙΚΟ ΤΟΥ αρχαίο χώρο και Πολιτισμό, ειδάλλως, εάν δεν τους αρέσει η χώρα αυτή και κάθε τέτοια χώρα, είναι ελεύθεροι να φύγουν και να μην ξαναγυρίσουν.
.
.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ της αντικειμενικής Αλήθειας για το ΙΡΑΝ:
------------------------------------------------------------------------
Οι εβραιοΆγγλοι το 1925, έριξαν τον "Σάχη" (βασιλιά) του Ιράν, και πήραν έναν Αξιωματικό του Ιρανικού Στρατού και τον φόρεσαν στους Ιρανούς ως ΝΕΟ "Σάχη" (βασιλιά), δίχως αυτός να έχει κάποιο κληρονομικό δικαίωμα, —ακριβώς όπως μας φορέσανε κι εμάς τους εβραιο-Βαυαρούς: Όθωνα και Γλύξμπουργκ—, όπου το πολίτευμα, από το 1925 έως την Ιρανική Επανάσταση του 1979, ήταν: «Συνταγματική Μοναρχία με χαρακτηριστικά Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας», δηλ. η χώρα λειτουργούσε με Κοινοβουλευτικό σύστημα που ασκούσε πολιτικά καθήκοντα, αλλά υπό την εξουσιαστική Συνταγματική μοναρχία του τέρμα ΔΥΤΙΚΌφιλου ΝΕΟΥ "Σάχη'".

Κοινώς, ο Σάχης, λειτουργούσε ως αρχηγός κράτους, από την εξουσία του οποίου περιορίζονταν τα δικαιώματα των πολιτών και η λειτουργία του Κοινοβουλίου, τα μέλη του οποίου εκλέγονταν από τους πολίτες και το οποίο εξέλεγε τον πρωθυπουργό.

Η πραγματική εξουσία και οι πολιτικές αποφάσεις, ασκούνταν κυρίως από τον Σάχη και τις ξένες δυνάμεις, όπου οι περιορισμοί στην πολιτική ελευθερία, η έλλειψη πλήρων δημοκρατικών διαδικασιών, η ΒΊΑΙΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΗ εκ-Δυτικοποίηση και οι τερατώδεις εγκληματικές δράσεις εναντίον των πολιτών και της Ιρανικής πολιτισμικής συνείδησης, προκαλούσαν τεράστιες αντιδράσεις, οδηγώντας στην αναζήτηση του λαού για έναν ΕΘΝΟηγέτη.
.
.
Το 1936, ο ΔΥΤΙΚΌφιλος Σάχης, μετονόμασε την Περσία σε "Ιράν" και απαγόρευσε με Διάταγμα, την κυκλοφορία γυναικών υπό την παραδοσιακή περιβολή "Χετζάμπ" στους δρόμους, και μάλιστα επιστρατεύοντας την ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ των παραβαινουσών!!!...
Το ”Χετζάμπ”, βιώθηκε ως ΤΡΑΥΜΑ από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και υπήρξαν γυναίκες, κυρίως μεσήλικες και ηλικιωμένες, οι οποίες επί πέντε χρόνια, μέχρι την άρση της απαγόρευσης, αρνήθηκαν να βγουν από το σπίτι τους!.

Δηλ. οι γυναίκες στο Ιράν, πάντα την πλήρωναν, ανεξαρτήτου καθεστώτος, εξαιτίας της διαρκούς ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, η οποία είχε φτάσει στο σημείο να διαχειρίζεται ακόμα και την ίδια την βασιλική οικογένεια, επιστρατεύοντας την σύζυγο και τις κόρες του Σάχη, να εμφανίζονται σε δημόσιες εκδηλώσεις εγκαταλείποντας τον εγκλεισμό τους στο παλάτι και μάλιστα με ακάλυπτη κεφαλή και στελεχωμένες από τις πρώτες (μη)-Ιρανές φεμινίστριες --όπου "φεμινισμός" =εβραϊκό κατασκεύασμα!--, υπό την οργάνωση της «Ένωσης Κυριών».
.
Με τους άνδρες τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δύσκολα, καθώς το Διάταγμα, βάσει των υποχρεωτικών Δυτικών εμφανισιακών ηθών, τους επέβαλε να φέρουν Ευρωπαϊκά καπέλα, κάτι που οδήγησε σε ΠΟΛΎΝΕΚΡΕΣ ταραχές στην ιερή πόλη της 'Μασχάντ', όπου την καταστολή ανέλαβε Στρατός, φερμένος από τις Αζερικές Σιιτικές επαρχίες στην άλλη άκρη της χώρας, διότι προφανώς και ο Στρατός της ενδοχώρας αρνιόταν να συμμετάσχει σε κάτι που δεν τον εξέφραζε ΕΘΝΙΚΑ.

Ένα από τα μελήματα του Σάχη, σε μία εποχή που μεγάλο τμήμα της χώρας κατοικούνταν ακόμη από νομάδες, ήταν η ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ της χώρας, καθώς η παραδοσιακή περιβολή έφερε σημάδια του τόπου καταγωγής, του θρησκευτικού δόγματος, της εθνότητας ή της φυλής του καθενός.
Αυτή ακριβώς η ενοποίηση της πολυ-πολιτισμικότητας, κοινώς η "μπασταρδίλα" ή "υβριδισμός" εναντίον ενός ΓΕΝΟΥΣ/ΕΘΝΟΥΣ, είναι άλλη μια μορφή Αυταρχισμού/Απολυταρχισμού/Φασισμού!.
.
Και ποια η καλύτερη λύση για τους Δυτικούς σε αυτόν τον αποσταθεροποιητικό χαμό;;;.... Ο Σάχης ανατράπηκε το 1941 και αντικαταστάθηκε από τον... γιό του (γελάμε εδώ!), όπου το "Χετζάμπ" αποποινικοποιήθηκε.
Όμως ο ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΌΣ παρέμεινε, καθώς οι φέρουσες την παραδοσιακή ενδυμασία, ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ ΩΣ ΚΑΤΩΤΕΡΗΣ κοινωνικής τάξης και ΑΜΟΡΦΩΤΕΣ, εξ ου και ΔΕΝ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ή ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΝ στα "καλά μαγαζιά”. Αντιστρόφως, οι ακάλυπτες γυναίκες, θεωρούνταν από τον πολύ κόσμο ”εύκολες” και δεκτικές στην σεξουαλική παρενόχληση!!!.
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είχε πολιτικοποιηθεί ανεπανόρθωτα και η ”ρεβάνς”, έμελλε να δοθεί μετά από 4 δεκαετίες, με την «Ιρανική Επανάσταση» του 1979.
.
.
Ενδιάμεσα όμως, εμφανίστηκε ο ΕΘΝΟηγέτης που αναζητούσε ο λαός και βρέθηκε στο πρόσωπο του Εθνικιστή Σοσιαλιστή ευπατρίδη: "Μοχάμεντ Μοσαντέκ", του οποίου η υποστήριξη στην εθνικοποίηση του πετρελαίου και η πολιτική του για εθνική ανεξαρτησία, του έδωσαν ευρεία λαϊκή υποστήριξη και έτσι, το 1951, εξελέγη πρωθυπουργός από το Κοινοβούλιο μετά από ψηφοφορία που κατέδειξε την στήριξη της πλειονότητας, και για 2 χρόνια, ο ρόλος του Σάχη είχε περιοριστεί, και οι αποφάσεις και οι πολιτικές της κυβέρνησης, επηρεάζονταν από την βούληση του Κοινοβουλίου και του Λαού.

Ο "Μοσαντέκ", εθνικοποίησε την βιομηχανία πετρελαίου και ηγήθηκε αξιοθαύμαστα της προσπάθειας για πολιτική και οικονομική ανεξαρτησία από εξωτερικές δυνάμεις, προκαλώντας έτσι συγκρούσεις με τον Σάχη και κρίση με τις Δυτικές δυνάμεις που επηρέαζαν το Ιράν, ειδικά με την Βρετανία, και αυτό οδήγησε σε πολιτική αστάθεια καθιστώντας την κατάσταση στο Ιράν τεταμένη, όπου το 1953, οι εβραιοΆγγλοι με την βοήθεια των εβραιοΗΠΑ μέσω των Μυστικών Υπηρεσιών τους (CIA και MI6), ανέτρεψαν τον 'Μοσαντέκ' οργανώνοντας πραξικόπημα(!) --γνωστό με την ονομασία: «Επιχείρηση Αίας»-- επειδή έχασαν την κατοχή των πετρελαίων, και επανέφεραν τον Σάχη στην εξουσία και τις τερατώδεις εγκληματικές δράσεις εναντίον των πολιτών και της Ιρανικής πολιτισμικής συνείδησης.
.
.
Με την επαναφορά του Σάχη, του είχαν δοθεί τρομακτικά διευρυμένες εξουσίες, όπου πέρα από την δημιουργία μιας 'ελίτ' που καπηλευόταν τον τεράστιο πλούτο της χώρας και την δημιουργία ενός τεράστιου στρατεύματος --ένα από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα στρατεύματα στον πλανήτη-- δαπανώντας απίστευτα μεγάλα ποσά!!!, έγινε και η ΔΌΛΙΑ και ΠΟΝΗΡΗ προσπάθεια νομιμοποίησης της συγκεκριμένης Σαχικής δυναστείας, μέσω της ταύτισής της με την αρχαία Περσία(!!!), καθώς και καθιερώθηκε και ένα τρομακτικά αυταρχικό καθεστώς με μια τυραννική και βάναυσα καταπιεστική κυβέρνηση υπό τον νόμο της ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ, από βασανιστήρια και εκτελέσεις, μέχρι εξαφανίσεις ανθρώπων!!!.

Το δε ψυχανώμαλο μείγμα διακυβέρνησης που είχε συνεχόμενα η Σαχική βασιλεία, είχε δημιουργήσει σιγά-σιγά μια επίσης αφύσικη συμμαχία στο εσωτερικό της Ιρανικής κοινωνίας, ενώνοντας τους φιλελεύθερους, τους αριστερούς, την μικρομεσαία/μικροαστική τάξη και τους γαιοκτήμονες/φεουδάρχες, υπό την θρησκευτική ηγεσία, προκαλώντας έτσι, την «Ιρανική Επανάσταση» του 1979.
.
Με την Επανάσταση, το Ιράν καθόρισε ένα νέο πολιτικό σύστημα που ονομάζεται «Ισλαμική Δημοκρατία» συνδυάζοντας στοιχεία της Δημοκρατίας με την Θρησκευτική ηγεσία, όπου το Κοινοβούλιο και ο Πρόεδρος εκλέγονται από τον λαό, με το πρώτο να νομοθετεί και να ασκεί έλεγχο στην εκτελεστική εξουσία και με τον δεύτερο να έχει αρμοδιότητες για την εκτελεστική εξουσία, ενώ ο ανώτατος ηγέτης "Αγιατολάχ", να έχει την τελευταία λέξη σε σημαντικά θέματα.

«Αγιατολάχ» ="σημάδι του Θεού" και αποτελεί έναν από τους υψηλότερους τίτλους, ως Θρησκευτικός Πνευματικός βαθμός, που απονέμονται στους Σιίτες κληρικούς.
Τότε λοιπόν, η νέα παραδοσιακή ενδυμασία ονομάστηκε ”Τσαντόρ” και ΕΓΙΝΕ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΤΗΣ Δυτικής Ηγεμονίας και της εξουσίας του Σάχη, ενώ το φορούσαν στις διαδηλώσεις ακόμη και γυναίκες, οι οποίες ΔΕΝ καλύπτονταν στην καθημερινή τους ζωή!!!.
”Μοντέρνες” και ”Παραδοσιακές” γυναίκες, βρέθηκαν έτσι να συμμετέχουν με ασφάλεια, σε μαζικές κινητοποιήσεις, περιβαλλόμενες, οι περισσότερες για πρώτη φορά στην ζωή τους, από πλήθος ανδρών!!!.

Όλα βέβαια άρχισαν να αλλάζουν, όταν έγινε και η πρώτη μαζική γυναικεία διαδήλωση για την "δυτικοφερμένη" «Ημέρα της Γυναίκας», όπου η επιβολή του "Τσαντόρ", και μάλιστα με βαριές ποινές τότε, οριστικοποιήθηκε το 1981, αφού ηττήθηκαν οι ανταγωνιστές του "Αγιατολάχ Χομεϊνί", κατά το μετα-επαναστατικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μεταξύ των συμπρωταγωνιστών της ανατροπής του Σάχη.
.
.
Σήμερα, πάντως, η Ιρανική κοινωνία, που έχει αστικοποιηθεί ραγδαία, έχει πάρει τις αποφάσεις της :
Σίγουρα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ, επιθυμεί "κανονικότητα” και "Δύση”, αλλά ΠΟΛΙΤΙΚΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ και ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, είναι αλλουνού Αγιατολάχ Κοράνιο --όπως λέμε: αλλουνού παπά Ευαγγέλιο!.
Από τα δύο κατεξοχήν Ταυτοτικά στοιχεία του Ισλαμικού καθεστώτος: α)Αλκοόλ και β)”Ευπρεπής ενδυμασία”, η μεν καθολική απαγόρευση του αλκοόλ δεν έχει αποτελέσει αντικείμενο κοινωνικής αμφισβήτησης --μολονότι η προμήθεια στην μαύρη αγορά όχι μόνο οινοπνευματωδών, αλλά και κάθε είδους ναρκωτικών, καλά κρατεί--, όμως οι κανόνες περί ”ευπρεπούς ενδυμασίας”, αποτελούν αντιλεγόμενο σημείο, όπου για παράδειγμα, περίπου το 40% των γυναικών στα αστικά κέντρα, κυκλοφορεί με ακάλυπτη κεφαλή ή με κάποιο μοδάτο μαντίλι ριγμένο, για κάθε ενδεχόμενο, στους ώμους.
.
Οι συντηρητικοί του Ιρανικού Κοινοβουλίου, επιχείρησαν προς τα τέλη του 2024, να ξαναπάρουν την πρωτοβουλία των κινήσεων, υπερψηφίζοντας νομοσχέδιο περί: «Διαφύλαξης της Οικογένειας μέσω της αγνότητας και του "Χετζάμπ”», σε μια προσπάθεια να "κοπούν τα φτερά" της νέας κυβέρνησης με Πρόεδρο τον "Πεζεσκιάν", η οποία εμφανιζόταν προγραμματικά, ελαστική επί του θέματος.
Το νέο νομοθέτημα θα ετίθετο σε ισχύ στα τέλη του 2025, όμως αυτό δεν συνέβη, διότι παρεμβλήθηκε η συνεδρίαση του «Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας», που επέβαλε αναστολή εφαρμογής του νόμου μέχρι νεωτέρας, επειδή αυτός κρίθηκε ότι θα μπορούσε να υπονομεύσει την συνοχή του κράτους πυροδοτώντας νέο κύμα διαδηλώσεων, όπου ένας νέος γύρος εσωτερικών εντάσεων, θα ήταν ασφαλώς μια πολυτέλεια για την «Ισλαμική Δημοκρατία» κατά την τότε περιφερειακή συγκυρία του: "Πολέμου των Δώδεκα Ημερών" με το Ισραήλ και τις ΗΠΑ.

«Πόλεμος των 12 Ημερών» =Η διάρκεια των κύριων γεγονότων, κατά την εξαπόλυση αιφνιδιαστικών αεροπορικών επιθέσεων του Ισραήλ, εναντίον Ιρανικών στρατηγικών στόχων και πυρηνικών εγκαταστάσεων, με στόχο την εξάλειψη της δυνατότητας του Ιράν να αναπτύξει πυρηνικά όπλα και την μείωση της επιρροής του.
Αυτό το γεγονός, ενίσχυσε την επιθυμία των κυβερνώντων να απεμπλακούν από το ζήτημα του νέου νόμου, προκειμένου να διατηρηθεί η ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ των κοινωνικών στρωμάτων, ακόμα και αυτών των διόλου ευσεβών ή φιλικών προς το καθεστώς!!!.
ΑΥΤΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ !!!, και «Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ»!!!.
.
Το αντιφατικά παράδοξο τώρα της υπόθεσης, είναι ότι το επώνυμο "Πεζεσκιάν", παραπέμπει στην Αρμενική εθνοτική ομάδα, η οποία ανήκει στην χριστιανική θρησκεία, αλλά οι γονείς του Ιρανού Προέδρου, είναι μουσουλμάνοι Σιίτες Αζέροι, προερχόμενοι από Αζερική Σιιτική και Κουρδική Σουνητική περιοχή, ενώ ο ίδιος έχει αναγνωρίσει την ταυτότητά του με τους Τούρκους(!;), διότι η Αζερική γλώσσα είναι κλάδος της Τουρκικής!.

Πολιτικά, ανήκει στους "Προοδευτικούς" & "Μεταρρυθμιστικούς" κύκλους και με ατζέντα, που προωθεί τις σχέσεις του Ιράν με την Δύση και την συμμετοχή σε διαπραγματεύσεις σχετικά με Διεθνείς Συμφωνίες(!!;;).
Ο "Πεζεσκιάν", εκλέχθηκε Πρόεδρος κατεπειγόντως(!), μετά τον περίεργο θάνατο του πρώην Προέδρου "Ebrahim Raisi", σε ένα "ατύχημα" με ελικόπτερο τον Μάϊο του 2024!.
Ο "Raisi", ήταν συντηρητικός, συνδεδεμένος με την Ισλαμική δεξιά ανήκοντας σε θρησκευτικές ομάδες που υποστηρίζουν την εφαρμογή του Ισλαμικού Νόμου (Sharia), επιφυλακτικός απέναντι στην Δύση και προωθώντας την στρατηγική της αυτονομίας του Ιράν από εξωτερικές δυνάμεις!!!.... γι'αυτό και τον φάγανε!.
.
.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ :
-------------
Ο "Χομεϊνί", μπροστά στην δυναστεία των Σάχηδων πάντως, είναι κυριολεκτικά προβατάκι και φυσικά, η «Ιρανική Επανάσταση», ουδέποτε απετέλεσε "δικτατορία", παρά μόνο στην συμφεροντολογική Προπαγάνδα των "δυτικών".
Οι Ιρανοί αγαπούν και θαυμάζουν ιδιαίτερα τους Έλληνες, ενώ αυτός που τους έφτιαξε αυτήν την όμορφη Ελληνική εικόνα, ήταν ο επίσης μη-δικτάτορας/ή χουντικός "Παπαδόπουλος", ο οποίος ενεργοποίησε το Συνταγματικό «Κίνημα των Ενόπλων Δυνάμεων σε καταστάσεις Εθνικής Ασφαλείας», ως προσωρινή Εθνοδιοίκηση  για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας.

Αν η υποχρεωτικότητα, άλλοτε της δυτικής και άλλοτε της Ισλαμοπρεπούς περιβολής, δίχασε το Ιράν και ενίσχυσε την καταπίεση, η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα, έχει τους Ιρανούς/Ιρανές, να αισθάνονται πιο άνετα με την ελευθερία επιλογής και τον συντονισμό με τα σύγχρονα καταναλωτικά ήθη, και αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεται η Ιρανική «Ισλαμική Δημοκρατία», έχοντας κάνει τρόπο ζωής σε πολλούς τομείς, π.χ. στην χρήση των "social media", την ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ νόμων που ”μένουν στα χαρτιά”... !!!.
.
Το ότι η πολιτική εξουσία συμφιλιώνεται με αυτήν την πραγματικότητα, είναι άλλος ένας δείκτης της αθόρυβης μετάλλαξης του καθεστώτος, προς εκείνην την κατεύθυνση, όπου ναι μεν ο Ιρανικός εθνικισμός υπερτερεί των Ισλαμικών επιταγών, αλλά δεν παύει δε, να παραμένει ο ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ !!!.
Η όποια αλλαγή, θα γίνει εσωτερικά, από τον ίδιο τον λαό, χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις δήθεν "φιλελεύθερων"...!!. Οι Ιρανοί έχουν άσχημες εμπειρίες, τόσο από ΔΥΤΙΚΌΔΟΥΛΑ καθεστώτα, όπως του Σάχη, όσο και από υπερβολές Θρησκευτικών ηγετών!.

Σιγά σιγά, θα βρουν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ τον δρόμο τους!!!.
Η «ΑΥΤΟΔΙΑΘΕΣΗ‒ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ‒ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ‒ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ‒ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ» ενός λαού, εξαρτάται πρωτίστως από τον ίδιο και δεν αποτελεί μόνο Δικαίωμα αλλά και Καθήκον του, κάτι που συμπεριλαμβάνει και την πράξη της Αντίστασης/Εξέγερσης/Επανάστασης, που συνήθως απαιτεί αιματοχυσία υπό το Ιδεώδες της Αυτοθυσίας!.
Αντίσταση/Εξέγερση/Επανάσταση από το εξωτερικό, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ, ούτε ζητώντας βοήθεια από άλλα κράτη/λαούς.
Ποτέ στην Ιστορία, δεν "βοήθησε" μια χώρα κάποια άλλη, δίχως ανταλλάγματα ή ακόμα χειρότερα, δίχως μετατροπή της ανίσχυρης χώρας σε ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ =η κατάσταση/καθεστώς μιας περιοχής, που τελεί υπό την πολιτική, οικονομική και στρατιωτική "προστασία" μιας πιο ισχυρής χώρας.
.
Η ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΗ προσμονή έξωθεν «σωτήριων» επεμβάσεων ή η ετσιθελική επέμβαση μιας χώρας σε μια άλλη εις το όνομα του «σωτήρα», έχει αποδειχτεί βάσει των Ιστορικών παθημάτων-μαθημάτων, ότι θα οδηγήσει σε ΑΛΛΑΓΗ ΔΥΝΑΣΤΗ.
Η ΠΑΘΗΤΙΚΗ προσμονή κάποιου «ηγέτη-σωτήρα» (ή κάποιας ανάλογης ομάδας), ακόμη και αν αυτός ο κάποιος είναι έντιμος και ειλικρινής και δεν καπηλευτεί την θέση του, οδηγεί σε αδράνεια και ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ εξασκήσεως ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ.

Επιπροσθέτως, ούτε δίκαιο είναι, ούτε έντιμο, το να περιμένει κάποιος να τον σώσει κάποιος άλλος επιφορτιζόμενος με όλα τα προβλήματα, τον οποίον ευκόλως το καθεστώς μπορεί να συμπαρασύρει, διαβάλει, συκοφαντήσει και όσο γρήγορα αναδειχτεί, τόσο γρήγορα να κατακρημνιστεί.
Ταυτοχρόνως, είναι δεδομένο ότι θα παρουσιαστούν δικαιολογημένες αντιρρήσεις, ενστάσεις, μέχρι και αντίπαλες τάσεις, κυρίως λόγω πρόβλεψης πιθανών επαναλήψεων παρελθοντικών ανάλογων καταστάσεων και διαιώνισης του πυραμιδοειδούς καθεστώτος εξουσίας.

Ενώ εάν αντί εξουσίας, έχουμε Συνδιακυβέρνηση και Συνδιαχείρηση με επιμερισμό φόρτου εργασίας και ευθυνών, ουδείς θα μπορεί να έχει δικαιολογημένες αντιπαραθέσεις, καθ΄όσον θα είναι σαν να στρέφεται κατά του ίδιου του, του εαυτού, και βεβαίως, ουδείς εξωτερικός παράγοντας θα είναι εύκολο να τους προσβάλει/διαβάλει/καθαιρέσει, όλους μαζί.Aφροδιτη Α Ω

 
F.B.