ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ |
Close |
ΣΑΟΥΛ ΠΑΥΛΟΣ |
Οι δύο
κύριες πηγές
πληροφοριών
που δίνουν
πρόσβαση στα
πρώτα τμήματα
της καριέρας
του Παύλου
είναι οι
Πράξεις των
Αποστόλων
και τα
αυτοβιογραφικά
στοιχεία των
επιστολών
του Παύλου
προς τις
πρώτες
χριστιανικές
κοινότητες.
Ο Παύλος
γεννήθηκε
πιθανότατα
μεταξύ των ετών
5 π.Χ. και 5 μ.Χ. Οι Πράξεις των Αποστόλων υποδεικνύουν ότι ο Παύλος ήταν Ρωμαίος πολίτης εκ γενετής, αλλά ο Helmut Koester αμφισβητεί τα στοιχεία που παρουσιάζονται από το κείμενο. Ήταν από μια ευσεβή εβραϊκή οικογένεια με έδρα την πόλη της Ταρσού. Ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα στις ακτές της Μεσογείου και φημισμένη για το πανεπιστήμιό της, η Ταρσός ήταν από τις πόλεις με τη μεγαλύτερη επιρροή στη Μικρά Ασία από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος πέθανε το 323 π.Χ. Ο Παύλος ανέφερε τον εαυτό του ως «από το απόθεμα του Ισραήλ, από τη φυλή του Βενιαμίν, Εβραίος των Εβραίων· ως αγγίζοντας το νόμο, Φαρισαίος». Η Βίβλος αποκαλύπτει πολύ λίγα για την οικογένεια του Παύλου. Οι Πράξεις αναφέρουν τον Παύλο που αναφέρεται στην οικογένειά του λέγοντας ότι ήταν «Φαρισαίος, γεννημένος από Φαρισαίους». Ο ανιψιός του Παύλου, ο γιος της αδελφής του, αναφέρεται στις Πράξεις 23:16. Στο Ρωμαίους 16:7, αναφέρει ότι οι συγγενείς του, ο Ανδρόνικος και η Ιουνία, ήταν Χριστιανοί πριν αυτός γίνει και ήταν εξέχων μεταξύ των Αποστόλων. Η οικογένεια είχε ιστορία θρησκευτικής ευλάβειας. Προφανώς, η οικογενειακή καταγωγή ήταν πολύ συνδεδεμένη με τις φαρισαϊκές παραδόσεις και έθιμα για γενιές. Οι Πράξεις λένε ότι ήταν τεχνίτης που ασχολούνταν με τη χειροτεχνία δέρματος ή το επάγγελμα της κατασκευής σκηνών. Αυτό επρόκειτο να γίνει μια αρχική σύνδεση με την Πρισίλα και τον Ακύλα, με τους οποίους θα συνεργαζόταν στην κατασκευή σκηνών και αργότερα θα γινόταν πολύ σημαντικοί συμπαίκτες ως συνάδελφοι ιεραπόστολοι. Ενώ ήταν ακόμη αρκετά νέος, στάλθηκε στην Ιερουσαλήμ για να λάβει την εκπαίδευσή του στο σχολείο του Γκαμαλιήλ, ενός από τους πιο σημαντικούς δασκάλους του εβραϊκού δικαίου στην ιστορία. Αν και η σύγχρονη επιστήμη συμφωνεί ότι ο Παύλος εκπαιδεύτηκε υπό την επίβλεψη του Γκαμαλιήλ στην Ιερουσαλήμ, δεν προετοιμαζόταν να γίνει μελετητής του εβραϊκού νόμου και πιθανότατα δεν είχε ποτέ καμία επαφή με τη σχολή των Χιλελιτών. Ορισμένοι από την οικογένειά του μπορεί να διέμεναν στην Ιερουσαλήμ, αφού αργότερα ο γιος μιας από τις αδερφές του έσωσε τη ζωή του εκεί. Τίποτα περισσότερο δεν είναι γνωστό για τη βιογραφία του μέχρι να λάβει ενεργό μέρος στο μαρτύριο του Στέφανου, ενός εξελληνισμένου Εβραίο της διασποράς. Αν και είναι γνωστό (από τη βιογραφία του και από τις Πράξεις των Αποστόλων) ότι ο Παύλος μπορούσε και μιλούσε αραμαϊκά, η σύγχρονη επιστήμη υποδηλώνει ότι η πρώτη του γλώσσα ήταν η Κοϊνέ. Στις επιστολές του, ο Παύλος βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στις γνώσεις του για τη στωική φιλοσοφία, χρησιμοποιώντας στωικούς όρους και μεταφορές για να βοηθήσει τους νέους Εθνικούς προσηλυτιστές του να κατανοήσουν το Ευαγγέλιο και να εξηγήσουν τη Χριστολογία του. |
Διώκτης πρώτων χριστιανών |
Ο Παύλος λέει ότι πριν από τη μεταστροφή του, καταδίωξε τους πρώτους Χριστιανούς «υπερβολικά», πιο συγκεκριμένα τα εξελληνισμένα Εβραία μέλη της διασποράς που είχαν επιστρέψει στην περιοχή της Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα με τον James Dunn, η κοινότητα της Ιερουσαλήμ. αποτελούνταν από «Εβραίους», Εβραίους που μιλούσαν τόσο αραμαϊκά όσο και ελληνικά, και «ελληνιστές», Εβραίους που μιλούσαν μόνο ελληνικά, πιθανώς Εβραίους της διασποράς που είχαν επανεγκατασταθεί στην Ιερουσαλήμ. Ο αρχικός διωγμός των Χριστιανών από τον Παύλο πιθανότατα στράφηκε εναντίον αυτών των ελληνόφωνων «ελληνιστών» λόγω της αντιναϊκής τους στάσης. Μέσα στην πρώιμη εβραϊκή χριστιανική κοινότητα, αυτό τους ξεχώρισε επίσης από τους «Εβραίους» και τη συνεχιζόμενη συμμετοχή τους στη λατρεία του Ναού. ΠΗΓΗ: (Wikipedia) |
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ |
Η ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ |
Γιατί ο
Ιησούς
βαπτίστηκε? Βάπτισμα
πανάρχαιο
Ελληνικό
έθιμο: *** ίσος γιατί ήθελε να επαναφέρει την Ελληνική φιλοσοφία; (www.ixor.gr/hellas/ethima.html) Ο Χριστός πάντοτε διαφωνούσε με τους Εβραίους ιερείς, έχουμε πολλές μαρτυρίες ΣΑΟΥΛ διώκτης των Χριστιανών: Φανατικός Φαρισαίος μη μπορώντας να ανατρέψει τη ραγδαία εξάπλωση του χριστιανισμού έγινε χριστιανός αυτός για να τον δημιουργήσει στα μέτρα του Ιουδαϊσμού, και να ενσωματώσει την παλαιά διαθήκη στην νέα θρησκεία. Η δομή του λόγου του και η βαθιά γνώση του της ιουδαϊκής θεολογίας αποδεικνύει ότι, αν όχι κοντά στο Γαμαλιήλ, τουλάχιστον κοντά σε κάποιον άλλο ραβίνο ο Παύλος απέκτησε στέρεη ιουδαϊκή παιδεία. |
|
***
Το βάπτισμα
πανάρχαιος
Ελληνικός
συμβολικός
θεσμός δεν
έχει
αναφερθεί
σε άλλους
λαούς, οι
Εβραίοι
είχαν και
έχουν την
περιτομή
όπου έχουν
υιοθετήσει
και στο
Ισλάμ. Είναι αξιοσημείωτο να θέσω το ερώτημα γιατί και ο Χριστός βαπτίστηκε; δεν γνωρίζω αν ασχολήθηκε κάνεις με αυτό το θέμα, ως τόσο θα τονίσω ότι ο Χριστός ήτανε συνεχιστής του Ελληνικού πνεύματος και για αυτό βαπτιστικέ. «Ήσαν δέ τινες Έλληνες έκ τών αναβαινόντων... Ο δέ Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων· ΕΛΗΛΥΘΕΝ Η ΩΡΑ ΙΝΑ ΔΟΞΑΣΘΕΙ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. |
![]() Ο Παύλος καίει αρχαία ελληνικά επιστημονικά βιβλία. Μουσείο του Λούβρου |
![]() ![]() |
Στρατής
Χατζηβλάστης |